ℹ️Direcția Generală Educație, Tineret și Sport, Primăria municipiului Chișinău, aduce la cunoștință repetat despre proce...

ℹ️Direcția Generală Educație, Tineret și Sport, Primăria municipiului Chișinău, aduce la cunoștință repetat despre procedura de înregistrare a copiilor în insti...tuțiile de educație timpurie din municipiul Chișinău. ⚠️Înregistrarea copiilor se efectuează exclusiv online. Pentru mai multe detalii vă rugăm să citiți atent Ghidul online pentru Înregistrare: Ghid pentru părinți https://egradinita.md/gid ????La ce instituție de învățământ poate fi înscris copilul? Vă rugăm să consultați secțiunea districte pentru a găși sectorul, respectiv stradă unde locuiți și numărul grădiniței la care puteți aplică. ????Nu am găsit adresa la care locuiesc la secțiunea districte, ce să fac? Vă rugăm să telefonați la numărul indicat în contacte pentru a solicita să fie adresa în districte. ????Copiile căror acte sunt necesare de anexat la cererea online? ▶️Copia buletinului părintelui (sau act de tutelă) ▶️Copia adeverinței de naștere a copilului ▶️Document care confirmă locul de ședere în districtul arondat (de ex. Certificat de componență a familiei eliberat de Președintele asociației locatarilor, în cazul în care părintele nu deține viză de domiciliu). ????În ce format trebuie să anexați copiile actelor? Va rugăm folosiți documente scanate sau fotografii în calitate bună care să fie lizibile. ????Căror copii li se oferă prioritate? Prioritate se oferă copiilor în următoarele cazuri: ▶️Educaţi de un singur părinte; ▶️Care se află sub tutelă sau altă formă de protecție; ▶️Cu dizabilități; ▶️Părinţii cărora au dizabilități severe; ▶️Ai căror părinţi îşi fac serviciul militar; ▶️Celor din familiile cu mulţi copii (3 şi mai mulţi copii de vârstă timpurie şi şcolară), din gemeni, tripleți sau cvadrupleți etc.; ▶️Care au un frate sau o soră înmatriculat/ă în instituția respectivă; ▶️Părinții sau alți reprezentanți legali ai cărora sunt angajați ai instituției respective. ????Care pot fi motivele de refuz în procesul de înregistrare a copilului în grădiniță? ▶️Dacă nu au fost anexate actele solicitate; ▶️Necorespunderea districtului la care este arondat copilul; ▶️Către 1 septembrie dacă copilul a făcut vârsta de 7 ani; ▶️Lipsa de locuri în grădiniță din district(în limita locurilor vacante). ????Ce trebuie să fac după ce am completat detaliile despre copil și am atașat copia actelor ce confirmă apartenența la district? Trebuie să așteptați pînă cînd directorul grădiniței / comisia de specialitate va verifica detaliile cererii și va expedia următoarele instrucțiuni prin email-ul folosit la depunerea cererii. ????Cum anulez o cerere deja înregistrată? În emailul trimis de către egradinita.md, accesați linkul ”Cabinetul părintelui”, vă autentificați cu ultimele 6 cifre din IDNP-ul părintelui care a depus cererea și în pagină încărcată, în partea de jos este buton ”Anulare cerere”. După anulare cererea este ștearsă din sistem și o cerere nouă poate fi depusă iar. ????Pot depune cererea la 2 grădinițe odată? Nu. Este permisă doar depunerea cererii la o singură grădiniță. ????După cât timp voi primi primul email? Sistemul trimite aproape instant email cu instrucțiuni după ce cererea a fost depusă. ????Nu am primit nici un email după înregistrarea cererii, ce trebuie să fac? În caz că nu a-ți primit nici un email din partea www.egradinita.md verificăți căsuța poștală în SPAM. Dacă nu este nici în SPAM probabil a-ți introdus o adresa de email greșită la înregistrare. În așa caz, aveți posibilitatea să depuneți cererea din nou cu o adresa de email corectă. ????Am greșit IDNP copil sau IDNP părinte. Cum procedez? Trebuie să anulați cererea și să completați una nouă. ????Am depus cerere la o grădiniță și acum doresc să o schimb la altă grădiniță. Cum procedez? Trebuie să anulați cererea precedentă și depuneți una nouă. ????Unde pot afla dacă Cererea a fost înregistrată? În secțiunea Registru public. ????Unde pot afla dacă Cererea a fost acceptată? Solicitările sunt verificate de către directorul grădiniței / comisia de specialitate în bază săptămânală. Imediat cum cererea dvs va fi procesată veți primi un email în care vi se va comunica numărul de rând și perioada în care trebuie să vă apropiați la grădiniță pentru a depune actele în original. De asemenea, puteți verifica dacă cererea a fost acceptată ori nu, consultând secțiunea Registru public. ‼️Mi s-au cerut bani dacă doresc să îmi fie înmatriculat copilul la grădiniță, ce să fac? Nu tolerați actele de corupție sau abuzurile. În caz că vi se cer bani sau considerați că ați fost abuzat în procesul de înscriere la grădiniță scrieții viceprimarului de ramură la secțiunea Report Abuz. ????Îndemnăm Părinții să raporteze neclaritățile sau problema cu care se confruntă la înregistrarea copilului sau pe parcursul frecventării acestora în instituțiile de educație timpurie din municipiul Chișinău,”, completând chestionarul: https://egradinita.md/raport din secțiune „Raportează abuz”. ????Platforma de înscriere online permite și transferul de la o grădiniță la alta? Da. Transferul copilului, de

ℹ️Direcția Generală Educație, Tineret și Sport, Primăria municipiului Chișinău, aduce la cunoștință repetat despre proce...
ℹ️Direcția Generală Educație, Tineret și Sport, Primăria municipiului Chișinău, aduce la cunoștință repetat despre procedura de înregistrare a copiilor în insti...tuțiile de educație timpurie din municipiul Chișinău. ⚠️Înregistrarea copiilor se efectuează exclusiv online. Pentru mai multe detalii vă rugăm să citiți atent Ghidul online pentru Înregistrare: Ghid pentru părinți https://egradinita.md/gid ????La ce instituție de învățământ poate fi înscris copilul? Vă rugăm să consultați secțiunea districte pentru a găși sectorul, respectiv stradă unde locuiți și numărul grădiniței la care puteți aplică. ????Nu am găsit adresa la care locuiesc la secțiunea districte, ce să fac? Vă rugăm să telefonați la numărul indicat în contacte pentru a solicita să fie adresa în districte. ????Copiile căror acte sunt necesare de anexat la cererea online? ▶️Copia buletinului părintelui (sau act de tutelă) ▶️Copia adeverinței de naștere a copilului ▶️Document care confirmă locul de ședere în districtul arondat (de ex. Certificat de componență a familiei eliberat de Președintele asociației locatarilor, în cazul în care părintele nu deține viză de domiciliu). ????În ce format trebuie să anexați copiile actelor? Va rugăm folosiți documente scanate sau fotografii în calitate bună care să fie lizibile. ????Căror copii li se oferă prioritate? Prioritate se oferă copiilor în următoarele cazuri: ▶️Educaţi de un singur părinte; ▶️Care se află sub tutelă sau altă formă de protecție; ▶️Cu dizabilități; ▶️Părinţii cărora au dizabilități severe; ▶️Ai căror părinţi îşi fac serviciul militar; ▶️Celor din familiile cu mulţi copii (3 şi mai mulţi copii de vârstă timpurie şi şcolară), din gemeni, tripleți sau cvadrupleți etc.; ▶️Care au un frate sau o soră înmatriculat/ă în instituția respectivă; ▶️Părinții sau alți reprezentanți legali ai cărora sunt angajați ai instituției respective. ????Care pot fi motivele de refuz în procesul de înregistrare a copilului în grădiniță? ▶️Dacă nu au fost anexate actele solicitate; ▶️Necorespunderea districtului la care este arondat copilul; ▶️Către 1 septembrie dacă copilul a făcut vârsta de 7 ani; ▶️Lipsa de locuri în grădiniță din district(în limita locurilor vacante). ????Ce trebuie să fac după ce am completat detaliile despre copil și am atașat copia actelor ce confirmă apartenența la district? Trebuie să așteptați pînă cînd directorul grădiniței / comisia de specialitate va verifica detaliile cererii și va expedia următoarele instrucțiuni prin email-ul folosit la depunerea cererii. ????Cum anulez o cerere deja înregistrată? În emailul trimis de către egradinita.md, accesați linkul ”Cabinetul părintelui”, vă autentificați cu ultimele 6 cifre din IDNP-ul părintelui care a depus cererea și în pagină încărcată, în partea de jos este buton ”Anulare cerere”. După anulare cererea este ștearsă din sistem și o cerere nouă poate fi depusă iar. ????Pot depune cererea la 2 grădinițe odată? Nu. Este permisă doar depunerea cererii la o singură grădiniță. ????După cât timp voi primi primul email? Sistemul trimite aproape instant email cu instrucțiuni după ce cererea a fost depusă. ????Nu am primit nici un email după înregistrarea cererii, ce trebuie să fac? În caz că nu a-ți primit nici un email din partea www.egradinita.md verificăți căsuța poștală în SPAM. Dacă nu este nici în SPAM probabil a-ți introdus o adresa de email greșită la înregistrare. În așa caz, aveți posibilitatea să depuneți cererea din nou cu o adresa de email corectă. ????Am greșit IDNP copil sau IDNP părinte. Cum procedez? Trebuie să anulați cererea și să completați una nouă. ????Am depus cerere la o grădiniță și acum doresc să o schimb la altă grădiniță. Cum procedez? Trebuie să anulați cererea precedentă și depuneți una nouă. ????Unde pot afla dacă Cererea a fost înregistrată? În secțiunea Registru public. ????Unde pot afla dacă Cererea a fost acceptată? Solicitările sunt verificate de către directorul grădiniței / comisia de specialitate în bază săptămânală. Imediat cum cererea dvs va fi procesată veți primi un email în care vi se va comunica numărul de rând și perioada în care trebuie să vă apropiați la grădiniță pentru a depune actele în original. De asemenea, puteți verifica dacă cererea a fost acceptată ori nu, consultând secțiunea Registru public. ‼️Mi s-au cerut bani dacă doresc să îmi fie înmatriculat copilul la grădiniță, ce să fac? Nu tolerați actele de corupție sau abuzurile. În caz că vi se cer bani sau considerați că ați fost abuzat în procesul de înscriere la grădiniță scrieții viceprimarului de ramură la secțiunea Report Abuz. ????Îndemnăm Părinții să raporteze neclaritățile sau problema cu care se confruntă la înregistrarea copilului sau pe parcursul frecventării acestora în instituțiile de educație timpurie din municipiul Chișinău,”, completând chestionarul: https://egradinita.md/raport din secțiune „Raportează abuz”. ????Platforma de înscriere online permite și transferul de la o grădiniță la alta? Da. Transferul copilului, de asemenea, se face online. ‼️Nu am găsit răspuns la întrebarea mea, ce să fac? Întrebările rugăm să le adresați la numărul de telefon: +373(22) 23-52-84, sau la adresa e-mail: egradinita@pmc.md